Tuesday, July 24, 2018

چرا باید فارسی یاد بگیریم؟

امیدوارم این سلسله بحث‌ها، میکرو اکشن مؤثری برای تقویت مهارت نویسندگی و توسعۀ واژگان فعال ما باشد. در این پست‌ها هرروز ۵ کلمه تازه را معرفی می‌کنم و با استفاده از هر واژه، حداقل یک جمله می‌سازیم. گامی ساده که در روز بیش از ده دقیقه زمان نمی‌برد.
من این ۵ واژه را از میان کتاب‌هایی که می‌خوانم انتخاب می‌کنم، ممکن است بسیاری از این واژه‌ها جزئی از واژگان فعال شما باشند، اما بهتر است با همۀ کلمه‌ها تمرین جمله‌سازی را انجام بدهید.
تا ۲۰ روز آینده به انتشار واژه‌ها ادامه می‌دهم، اگر از تمرین با ۱۰۰ کلمه اول نتیجۀ مثبتی حاصل شد، با کمک همدیگر به افزایش دامنه واژگان فعالمان ادامه می‌دهیم.
احتمالاً پس‌ازاین وبلاگ را روزی دو بار به‌روز کنم. بعداً درباره افزایش فعالیت‌های سایت بیشتر خواهم نوشت.
نکته ۱: با کلیک روی هر کلمه می‌توانید معنی و مترادف و متضاد و تلفظ هر واژه را در سایت واژه‌یاب مشاهده کنید.
نکته ۲: سعی می‌کنم نظرم را درباره هر یک از واژه‌ها بگویم یا با استفاده از هر کلمه‌، جمله‌ای در رابطه با خواندن یا نوشتن بنویسم.

No comments:

Post a Comment

چگونه آموزش زبان کودکان را شروع کنیم؟

  مهم‌ترین رکن در یادگیری هر مهارتی تداوم است، برای همین خوب است که هر روز حدود یک ساعت را به آموزش زبان انگلیسی برای کودکان اختصاص دهید. ا...