Monday, July 23, 2018

15 تکنیک سئو و بهینه سازی رتبه گوگل سایت که معمولا فراموش می کنیم

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از موضوعات داغ چند سال اخیر وب بوده و هست. و مطمئنا شما هم تمایل دارید که سایتتون از دید موتورهای جستجو مثل گوگل کاملا بهینه باشه و لینک هاتون در صفحه اول گوگل به کاربران نشان داده بشه و در نتیجه توسط سئو و ارجاع از گوگل بازدید بیشتری سمت مطالب و سایتتون بیاد.
در نگاه اول شاید از دید خیلی از افراد سئو یه کار خیلی مشکل باشه ولی حتی با رعایت کردن یه سری اصول ساده و استفاده از چندتا تکنیک ساده میشه توی سئو نتیجه خوبی گرفت.
خیلی از اصولی که توی سئو مدنظر هست توسط پلاگین های رایجی که وجود داره قابل انجام هست و شما نیازی نیست زیاد روی اونها وقت بزارید مثلا پلاگین yoast وردپرس این کار رو خیلی برای شما راحت می کنه، کافیه کلمه کلیدی رو وارد کنید و طبق راهنمایی هایی که کرده مطلبتون رو بهینه کنید.
ولی توی این مطلب سعی داریم یه سری تکنیک هایی رو بهتون بگیم که معمولا فراموش میشه در صورتی که بسیار موثر هستن و می تونن مثل یه بمب سئوی سایتتون رو متحول کنن.
من یه لیست ۱۵ تایی از این تکنیک ها رو براتون تهیه کردم که معمولا فراموش میشه و بهتره که از این تکنیک ها استفاده کنیم.

۱۵ تکنیک سئو بسیار موثر که معمولا فراموش میشه

۱- توی لینک هاتون از یه عبارت خوب شامل کلمه کلیدی استفاده کنید.

مثلا از عباراتی مثل اینجا کلیک کنید استفاده نکنید

۲- تصاویر رو حتما بهینه کنید.

خیلی نکته مهمی هست ولی اکثرا فراموش می کنن رعایت کنن. اولا از لحاظ حجم سعی کنید تصاویر فشرده باشن ( برای اینکار می تونید از پلاگین های وردپرس که به صورت خودکار این کار رو انجام میدم استفاده کنین مثل افزونه فشرده سازی تصاویر Wp smush ) دوما حتما برای تصاویر alt tag و توضیحات اضافه کنید تا تصویر به درستی در تصاویر گوگل ایندکس بشه.

۳- سعی کنید آدرس لینک هاتون برای موتورهای جستجو به راحتی قابل خواندن باشه

مثلا از عباراتی مثل ؟ ! & یا از این دست زیاد استفاده نکنید. آدرس باید کوتاه و با – از هم تفکیک شده باشن عبارات.

۴- بین عبارتهای آدرس لینک ها از خط تیره ( – )  استفاده کنید

خط تیره بهترین روش تفکیک عبارات در آدرس لینک هست که توسط ربات های گوگل بسیار راحت قابل خواندن هست.

۵- از آندرلاین ( _ ) در آدرس لینکهاتون استفاده نکنید

همانطور که قبلا توضیح دادیم بهتره که از خط تیره استفاده بشه

۶- توی لینک آدرس هاتون از آی دی سکشن های داخل سایت استفاده نکنید

به عنوان مثال آدرس هاتون به شکل iraweb.ir/#blog نباشه. البته اگه از یک هاست یا سرور مناسب وردپرس استفاده می کنید نیازی نیست در این مورد نگرانی داشته باشید.

۷- اگه لینکهاتون رو با عبارات انگلیسی وارد می کنید سعی کنید از Capital Letters استفاده نکنید

بعضی از ویندوز سرورها در خوندن لینک هایی که در اونها از capital letters استفاده شده مشکل دارن و باعث گیجی اونها میشه. پس بهتره از کلا از حروف کوچیک استفاده کنید.

۸- از لینک های داخلی در مطالبتون استفاده کنید

در صورتی در محتویات مطالبتون عبارتی یا موضوعی وجود داره که قبلا در سایت بهش اشاره شده حتما به اون مطلب لینک بدید. این کار باعث میشه یه لینک سازی موثر داشته باشید.

۹- از پست های چسبنده در صورت امکان استفاده کنید

در صورتی که امکانش وجود داره بهتره در بین مطلبتون، عناوین پست های مرتبط قبلی رو بازخوانی کنید. برای اینکار پلاگین های مفیدی ارائه شده که می تونید از اونها استفاده کنید.

۱۰- در صفحات آرشیو حتما یه توضیح کوتاهی در مورد اون دسته یا تگ بدید

در داخل صفحات آرشیو مثل دسته ها یا تگ ها یا هر نوع آرشیو دیگه ای بهتره که در مورد اون آرشیو یه سری توضیحات وارد کنید.

۱۱- قابلیت عضویت کاربران در دسته های مختلف به صورت RSS یا خبرنامه رو فراهم کنید

برای اینکه کاربران بتونن خیلی راحتتر به مطالب دسته خاصی از سایتتون دسترسی داشته باشن می تونید از یک سری پلاگین ها مثل category specific RSS plugin استفاده کنید یا اینکه قابلیت عضویت خبرنامه ای در دسته ای خاص رو با سرویس های ارسال ایمیل مثل mail poet فراهم کنید.

۱۲- در لینک های خارجی از Rel=”Nofollow” استفاده کنید

برای لینک های خارجی که اهمیت کمی دارن حتما از این صفت استفاده کنید تا رنگ لینک صفحتون به سایت دیگه ای منتقل نشه.

۱۳- به جای استفاده از ساب دومین از ساب دایرکتوری استفاده کنید

ساب دامین مثل یه دامین جدا عمل می کنه و روی رنگ سایت در گوگل تاثیری نداره بنابراین برای اینکه اعتبار سایت در گوگل و کلا موتورهای جستجو بالاتر بره بهتره که به جای استفاده از ساب دامین از ساب دایرکتوری استفاده کنید به عنوان مثال به جای اینکه بلاگ رو به صورت ساب دامین blog.iraweb.ir پیاده کنید سعی کنید از ساب دایرکتوری iraweb.ir/blog استفاده کنید.

۱۴- در مورد مشتریان هدفتون و نیازهاشون به درستی تحقیق کنید و متناسب با اون محتوای سایتتون رو بروزرسانی کنید

۱۵- بروزرسانی محتوای سایت

سعی کنید همیشه محتوای سایت رو بروز نگه دارید. کاربران از اینکه با مطالب قدیمی رو به رو بشن بیزارن و ممکنه باعث خروج کاربر و از دست رفتن ترافیک بشه. بروزرسانی مداوم همچنین باعث ایجاد محبوبیت بین موتورهای جستجو میشه مخصوصا گوگل که برای این مورد خیلی ارزش قائل است و سایتهایی رو در صفحه اول لیست می کنه که محتوای بروز و کاربردی دارن.
با همین روشی که ذکر شد اگه پیش برید مطمئنا در مدت کوتاهی یک نتیجه خیلی خوبی خواهید دید و مطمئنا در بازدید و افزایش ترافیک سایتتون تاثیر گذار است.
به صورت خلاصه یادآور میشم که اولا حتما روی بروزرسانی محتوای سایت کار کنید و از پلاگین های سئو برای بهینه سازی و نگارش مطلبتون کمک بگیرید و همچنین همواره این ۱۵ تکنیک سئو که معمولا ازشون غفلت می کنیم رو توی کار در نظر داشته باشید.

No comments:

Post a Comment

چگونه آموزش زبان کودکان را شروع کنیم؟

  مهم‌ترین رکن در یادگیری هر مهارتی تداوم است، برای همین خوب است که هر روز حدود یک ساعت را به آموزش زبان انگلیسی برای کودکان اختصاص دهید. ا...